Heppakerho

KRC:n heppakerho kokoontuu Ratsastuskoulu E.S. Riding Club:lla säännöllisesti. Heppakerhon ajankohdat ilmoitetaan tallin ilmoitustaululla.

Kerhossa opetellaan hevostenhoitoa, varustamista ratsastukseen, paljon lisätietoa erilaisista hevosvarusteista sekä niiden huollosta, sovittamisesta hevoselle ja käyttötarkoituksista. Harjoitellaan hevosen maastakäsittelyä (taluttamista ja hallintaa). Tutustutaan ratsastuskilpailujen sääntöihin ja opetellaan esim. erilaisia estetyyppejä. Harjoitellaan hoitomerkkien tehtäviä. Merkkejä on myös mahdollisuus suorittaa.

Heppakerhotoiminta yhdistää hevosihmisiä yhteen mukavassa harrastusilmapiirissä.

Heppakerholaiset ovat pääsääntöisesti alle 14v.

Heppakerholaiset kuuluvat ratsastusseuraan, jolloin vakuutukset ovat voimassa. Heppakerho on ilmainen seuran jäsenille.

Kerhon ohjaajat ovat innokkaita hevosharrastajia itsekin ja he lisäävät jatkuvasti tieto-taitoaan kouluttautumalla lisää.

Tällä hetkellä heppakerhonohjaajina toimivat Vilhelmiina Leonen ja Matilda Lonka sekä hevosalan ammattilaisiksi opiskelevat opiskelijat työssäoppimisjaksoillaan.

Lisätietoja antaa Stina Jukkara p. 050 323 8696

Tähän toimintaan olemme saaneet opetus- ja kulttuuriministeriön jakamaa seuratukea.