Toiminta

KRC:n toiminta keskittyy pääasiassa Ratsastuskoulu E.S. Riding Clubin toimitiloihin Kouvolan Inkeroisissa, jossa tuotetaan hevosharrastus- ja ratsastuspalveluita yhteistyössä ratsastuskoulu E.S. Riding Clubin kanssa. Toiminta painottuu jäsenistön harrastetoiminnan kehittämiseen, taitojen ylläpitämiseen sekä harraste- ja kilparatsastajan urapolulla etenemiseen. Hyvää hevosmiestaitoa ja hevosen maastakäsittelyä korostetaan ja arvostetaan suuresti.

Anjalankosken Ratsastusseura ry on perustettu ja rekisteröity vuonna 1990. Seuran nimenmuutos E.S. Riding Club ry:ksi tehtiin vuonna 2009, jolloin Anjalankoski liittyi Kouvolan kaupunkiin.

E.S. Riding Club ry (ESRC) muutti nimensä Kymenlaakso Riding Club ry:ksi (KRC) vuonna 2016.

Tänä päivänä seuraa edustavat ratsastajat ovat pääsääntöisesti Suur-Kouvolan, Haminan ja Kotkan alueelta. Suuri osa jäsenistä harrastaa ratsastusta ratsastuskoulu E.S. Riding Club:lla.

Seuran jäsenet ovat kilpailleet menestyksellä koulu-, este- ja kenttäratsastuksessa, valjakkoajossa ja poniraveissa sekä menestyneet hevosalan toimijoina.

Toiminnan arvot ja turvallisuus

Seuran visio ja strategia